מי אנחנו

ארגון ה NFPA הינו ארגון התנדבותי אשר מונה יותר מ 60,000 מקצוענים ברחבי העולם –
לוחמי אש, מהנדסים, אדריכלים, מנהלים, ארגונים וחברות שותפים להפצת הידע,
מעודדים למודעות, למען הצלת חיי אדם וצמצום נזקים לרכוש

על העמותה

ההעמותה הישראלית למיגון מפני אש הוקמה בשנת 2016 ע”י מספר חברים בעלי נסיון רב שנים בתחום בטיחות, מיגון וכיבוי אש. העמותה הוקמה בראייתה כסניף הישראלי של ארגון ה- NFPA האמריקאי ואף הוכרה כארגון בת של הארגון האמריקאי. העמותה רואה לנגד עיניה את קידום נושא בטיחות האש הן בפן החינוכי והן בפן המקצועי ועל תפעל לקדם מטרותיה בקרב הקהילה והציבור הרחב ובמקביל בקרב גורמי המקצוע המתעסקים בתחום האש בישראל.

מדוע כדאי להצטרף?

התשובה פשוטה: כל מי שעוסק בתחום בטיחות האש על גווניו השונים, יפגוש קבוצה אשר תעשיר את עולמו המקצועי. החשיבות של העמותה החדשה חשובה היום, יותר מתמיד: בדליקה שכילתה את העיר שיקגו, נהרגו 300 איש. צאו וחשבו מה פוטנציאל הנזק בדליקה בבניין בן 40 קומות. מי שיסתכל על קו הרקיע של ערים רבות בישראל, יוכל לראות אותו “תופס גובה” מדי שנה. אתגר הבטיחות ברב קומות, מורכב וההתמודדות איתו מחייבת ריכוז מאמץ של בעלי מקצוע רבים עם נקודות מבט שונות. על אף העליה בסיכוני-האש, הנזקים קטנו במשך השנים ומספר ההרוגים מאש, הולך וקטן, כל זאת בהתייחס למדינות שיש להם קודים, סטנדרטים, תקנים ותקנות. מקור עיקרי לכללים אלה, הוא ה- NFPA. חברות בעמותה החדשה, היא דרך לקדם את בטיחות האש לצמצום נזקים ופגיעה בחיי אדם. כל חבר, ירחיב בעמותה את הידע שלו ושל חבריו. על כן, אל תהססו: הרשמו עוד היום!

מטרות העמותה

העמותה הישראלית למיגון מפני אש (ע”ר) 580606036 הוקמה כדי לעסוק לקדם את כל נושאי בטיחות אש והצלת חיים במדינת ישראל והיא תפעל בתחומי הפעילות הבאים: מניעת דליקות, מיגון מפני אש, כיבוי אש, פיתוח מודעות ציבורית בנושא מיגון אש, קידום מחקר , יזום תקינה, קידום שיתוף פעולה וחילופי מידע בין העמותה למוסדות ואירגונים הקשורים לנושא בארץ ובעולם ועוד. בין השאר, מבקשת העמותה באמצעות חבריה לצמצם את מספר הנפגעים בדליקות ואת נזקי הדליקה באמצעות שיפור המודעות והחינוך לבטיחות אש בקרב הציבור והקהילה. העמותה מבקשת להשיג את מטרותיה באמצעות ימי עיון, השתלמויות, הקמת וועדות ועוד. העמותה תשמש מרכז ידע ארצי תוך השענות על הידע הקיים והידע המתחדש באופן קבוע של ארגון NFPA בארה”ב.